söndag 28 oktober 2012

Ingen flyt i fisket...

Jag har varit ute en runda på sjön och kört pelagiskt vertikal efter den stora gösen, men det kunde ha blivit stopp innan jag ens kommit i vattnet...När jag kom fram till rampen så ligger det is från rampen och ca 3 meter ut! Som tur var så var den inte speciellt tjock. Trailern fick agera isbrytare.
Ute på sjön så ser jag extremt mycket betesmoln som troligen är löj som gått ihop nu när vattentempen sjunker. Och under dessa moln stog väldigt mycket riktigt fina ekon som jag släppte på.
Men ekona var helt stelfrusna, dom rörde sig knappt oavsett vad jag släppte ner för bete. Testade jiggar i olika storlekar och färger samt löj på vectra vertikal men som sagt väldigt tröga.
Även denna dag så uteblev den stora gösen men jag klarade mig ifrån det berömda namnet då det blev 3 jr och en fin höstgös på ca 4kg.
Ha det fint! själv så fortsätter jag att vara bakfull några timmar till=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar