måndag 8 oktober 2012

Inställt torskfiske!

I lördags skulle vi åkt ner till abbekås för att fiska torsk med ulf stahre på söndag. Men vindarna den senaste tiden har inte varit snälla, och så blev det även denna helgen. 
Jag höll kontakten med Ulf för att kolla in i det sista men tyvär så visade väderprognosen 10-14m/s och då är det inte riktigt njutbart så vi beslutade att boka av och istället återkomma längre fram. 
      Här hemma var vädret heller inte kanon, men jag bestämmde mig för att åka ut och prickskjuta på lite skyddade ställen. Väl ute på sjön så var det helt ok till en början. Fina ekon uppenbara sig och vindarna alldeles perfekta. 
Men fisken vägrade att bita, dom steg upp och tittade på mina beten (jigg och löja) men vägrade att ta. 
Lite senare framåt middag så började det blåsa upp ordentligt och fisket blev svårare och svårare. Frustrationen över dom fina ekona som inte ville ta blev större och större, men så är fisket ibland och det får man acceptera. Jag fick alltså ingen bra fisk att bita över mina beten. Juniorer blev det några stycken som plåster på såren. 
Till veckan så blir det krokslipning av gäddbeten. På torsdag bär det nämligen av till blekinge för fiske efter gädda Fre-Sönd, det blir första gången för mig i blekinge skärgård och naturligtvis blir det spännade att få testa detta fisket. 
Jag hoppas att det kan komma några trevliga rapporter!
/Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar