måndag 5 maj 2014

4 dagars gösfiske

Första dagen jag kom ut på sjön så är det underbart väder med härlig soluppgång och spegelblank vatten.
Jag hade bestämt ett område jag skulle börja fiskedagen på. Ganska omgående hittar jag ett bättre eko på 8 meter som beter sig som en jojo, upp ner upp ner flera gånger innan jag gör några snabba vevtag och får då ett bra hugg och fisken trycker på ganska bra innan den ligger i håven.
Bra start på en 4-dagars satsning. Fisken väger 5900g.
Det skulle senare visa sig att resterande timmar och dagar skulle bli riktigt tröga. Timmarna gick men fisken vägrade visa sig på skärmen. Man funderade flera gånger på om givaren gått sönder m.m. Det enda som dök upp var någon junior ibland och det var ingen större match att lura dessa. 
Dag 1 hittade jag som sagt ett bra eko som resulterade i en fin fisk på 5900g 
Dag 2 blev ännu sämre och resulterade i en 4-kgs som toppfisk. Man blir ganska frustrerad när du inte ens hittar dom stora fina bågarna. 
Resterande dagar gick precis åt helsike. Fisken var som bortblåst. 
Nu var det jobbigt då man fick rapporter om många och stora gösar från andra håll. Hade fisken gått in för lek? Hade dom ätit upp sig dagarna innan? Eller stod dom bara och tryckte vid botten?
Dom frågorna får man aldrig svar på tyvär. Hittar man fisk så är det en sak men när du inte ens ser något på skärmen då är det väldigt tålamodsprövande. Men jag ger inte upp så lätt! det kommer snart en ny dag med nya möjligheter.
Skitfiske!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar