måndag 21 april 2014

Fint väder och stor gös

Båten åkte i plurret strax efter klockan 6. Sjön ligger som en spegel och humöret på topp.
Jag letade inte länge innan jag hittar ett eko som är värt att släppa på, reaktionen kommer omedelbar och ett stenhårt hugg av en 3 kilos gös. Snabbt tillbaka och sen fortsätter letandet.
Jag kör och hittar ett område med lite bättre fiskar, tyvär så rör dom på sig väldigt mycket och är svåra att få in i konen.
Men ett par timmar senare så får jag en bra träff på ett stort eko och jiggen åker ner. Till en början får jag ingen respons alls men efter några minuter så stiger fisken sakta och nyper försiktigt i jiggen.
När jag sätter in mothugget så känner jag att det är stor fisk och en riktigt roligt fajt påbörjas.
När den bryter ytan så ser jag direkt ett nytt fint årsbästa.
Gösen väger in på 8020gram och mäter 93-94cm
Så jäkla härligt md en riktigt bra fisk landad efter att jag tappat några större denna säsongen. Jag fiskar fram till 15-tiden för att åka på grillfest. Jag får några mindre fiskar under dagen men en fisk räcker! 
skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar