söndag 6 april 2014

13-timmars pass efter gösen

Jag var som vanligt uppe i god tid och kunde packa och koppla på båten innan Henke anländer för att hänga med på ett vj-pass. 
   Vi hade en bit att köra. Väl framme vid sjön möts vi av en spegelblank sjö och solen är på väg upp. 
Humöret är på topp och prylarna åkte i illa kvickt.
Det dröjde inte länge innan vi hittade några ekon att släppa på. Fisken steg gansk fort mot jiggen och "puttade" den åt sidan ett par gånger. Några mothugg sätts in men fisken krokas tyvär inte.
En stund senare har vi en bra fisk till som även den beter sig något märkligt.
    Vi har mycket fisk i området och snurrar runt ett par varv. Jag släpper jiggen på ett eko som jag tycker är sådär, men när väl fisken hugger så känner jag att det är en bättre fisk som tagit jiggen. 
En helt odramatisk fajt senare så har vi en fin gös i håven som tynger vågen till 5980g och ett nytt årsbästa från båt.
Vi söker vidare efter den stora monstergösen men det verkar som att huggperioden är över. Alla ekon är som bortblåsta och det tar flera timmar innan vi hittar fisk att släppa på igen men då endast mindre exemplar. 
Framåt kvällen hittar vi några bättre fiskar som går upp och tittar men väljer att inte bita.
För våran del var det riktigt trögt med väldigt få ekon men eftersom ett nytt årsbästa sattes så är jag nöjd och glad!
Skitfiske!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar