lördag 29 juni 2013

Nytt gös-PB!!!

Jag har hunnit med ett pass i veckan i jakten på bättre fiskar. Denna gången gick det väldigt bra då jag lyckades med ett nytt pb!
   Som vanligt så kom jag ut tidigt på sjön och fisket drog igång direkt med mycket och stora ekon som visade sig utan att vilja hugga. Efter en stunds trixande med jiggar så verkar jag hitta melodin och får snart några mindre gösar innan ett riktigt bra eko visar sig på ca 7 meters djup. Fisken visar intresse utan att hugga, men jag ger inte upp utan nöter på fisken och följer efter när den flyttar på sig, efter ca 10 minuter så hugger fisken och en brutal fajt påbörjas, gösen står och knycker utan att vilja komma upp men när den väl bryter ytan så inser jag att det är nytt pb då fisken ser brutal ut!
Efter en snabb vägning och några foton så blir det glädjetjut!

Vågen stannar på 8820g och måttbandet visar 96cm



skitfiske!!

4 kommentarer:

  1. Vacker fisk!! Stort grattis!!
    /Christer

    SvaraRadera
  2. Otroligt fin fisk! Blir jäkligt avis då mitt pb ligger bara på 4,3kg...

    Grattis och skitfiske!

    SvaraRadera
  3. Tack ska ni ha! det känns jäkligt gött!

    SvaraRadera
  4. Bra feskat pojk....

    SvaraRadera