fredag 7 juni 2013

Gösfiske i finväder

Efter fix med båten så har jag äntligen fått på all elektronik och kunde igår testa detta ordentligt. Jag har monterat en hds 10:a som jag kör structurescan, downscan, gps och en 5:a som släpplod. 
5:an kommer dock växa till sig lite till hösten, det bli en 8:a eller 10:a även där.
   Fisket var till en början väldigt trögt då det inte fanns några ekon att släppa på, helt rent på skärmen förutom en sjuk mängd med betesfisk. 
Framåt lunch så hittar jag dock ett riktigt bra eko på 9 meter, så jag släpper ner jiggen och fisken möter direkt och tar ordentligt. Tyvär så känner jag direkt att det är fel sort även om jag hoppas på storgös. 
Väl uppe så ser jag camon komma under båten ca 8-9 kg men vänder då och ska göra en sista rusning, då går flourcarbonen och gäddan tar med sig jiggen och simmar hem.  

Nu går det ca 2 timmar till innan jag kan hitta något igen dock så känns det att det är rätt sort, så ner med jiggen och trixa lite innan den smäller på, denna gången är det rätt sort. 
Nu är det roligt att drilla gösen i det varma vattnet då dom lite mindre ger ifrån sig bra motstånd. 
Jag väger fisken lite snabbt och sen simmar den hem igen, vikten nådde upp till drygt 5,1 kg.

Efter lite snurrande i området så hittar jag ett eko till inom några minuter och på samma jigg tar även denna fisk, och upp kommer en slank på 75cm.

Idag ska utrustning packas inför laxfiske i simrishamn imorgon ihop med Magnus och Daniel. 
Och ikväll blir det göstrolling, Vad är sömn för något????

Ursäkta skitbilderna! Jag hade inte skruvat åt kameran ordentligt på stativet=)


Skitfiske!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar