måndag 24 juni 2013

Midsommarfiske

Dagen innan midsommar så skulle vindarna var fina för lite vj-jakt efter storgösta så jag packade och drog iväg tidigt till sjön.
Senare under eftermiddagen så skulle åskan komma in och även ett par regnskurar så jag var lite extra taggad då gösen brukar hugga vilt innan åskan.
  Precis som jag trott så är fisken på gång ordentligt och innan klockan 7 på morgonen hade jag landat 7st gösar mellan 2.5- 4kg. Men efter detta dör det ut totalt och fisken är borta!?
Det tar drygt 6 timmar till innan jag släpper jiggen igen, väldigt frustrerande men så är det ibland.
              Klockan är nu ca 13 och det kommer lite bättre ekon men innan man fått ner jiggen så har dom flyttat på sig och att hitta dom igen var lögn så till min förvåning blev det inte någon mer gös under detta pass.
 
Midsommardagen kommer och jag får ett samtal av Magnus som hade fått fiskeabstinens och behövde komma ut på sjön.
Dagen efter satt vi på sjön och tittade på paravanerna som guppade fram i vinden. Det var alltså trolling vi skulle bedriva denna dag.
Vindarna var tidvis riktigt elaka och fick oss att byta område efter några timmars trolling.
Gösarna var inte på hugget dom första timmarna men ett par av fel sort skulle naturligtvis komma ivägen. Vi nötte på och till slut gav det resultat. Ett dubbelhugg där en släpper och en följer med in hela vägen.
Gött då kanske det är något på gång och vi fortsätter i samma område och under ett par timmar så fick vi 2 gösar till mellan 70 och 80cm så dagen blev helt plötsligt godkänd trots vindarna och regnet!
Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar