måndag 3 september 2012

2 göspass till ända!

Det har blivit 2 dagar till på någon sjö efter gösen. Det första passet var både trevligt och supertrögt....Jag startade riktigt tidigt för att utnyttja dagen till max, och redan vid halv 7-tiden så började fina ekon att visa sig på ekolodet. Fisken stod högt upp i vattnet så det gick fort att få ner jiggen, och redan efter några få släpp så trixar jag en stund med ett bra eko som tillslut väljer att gå tvärt upp mot jiggen och hugga! Efter några härliga rusningar ner mot djupet så ligger en fin gös i håven som vägdes till 5320g och 83cm lång


Bra start! och när denna gösen fått simma ner i djupet igen så börjar jag leta efter fler ekon. Men det dröjer inte länge innan nästa eko dyker upp, och så fortsätter det!
Innan kl 10 hade 5 st gösar över 3.5kg varit uppe och vänt med toppar på 5.3- 4.0- och 3.6kg.
Men efter detta så försvinner alla ekon., jag letar och letar men hittar inga vettiga ekon på hela eftermiddagen. Som tur var så hade jag kanonfiske fram till kl 10 iallfall och fick nöjja mig med detta.

Drog ut på sjön någon dag efter men pga hård blåst så fick det bli en liten skyddad sjö med några fina djuphålor som jag tänkte fiska av.
Men väl på sjön så var det så fruktansvärt mycket skit i vattnet att det inte gick att bedriva något fiske via ekolodet eller structurescan. Det fick helt enkelt bli bottenvertikal efter minigösar, det blev ett gäng jr:er upp till 1kg så inte det bästa pass man bedrivit.
Snart får det nog bli att börja leta betesfisk till flötestrolling efter gädda. Känner ett litet sug efter storgäddan!
Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar