söndag 9 september 2012

Gösrally

Har varit ute på lite nya vatten för att leta efter den stora gösen, men tyvär har den riktigt stora gösen lyst med sin frånvaro.
Däremot har det varit mycket huggvillig fisk av lite mindre kaliber. Tyvär så har jag inte hittat några bra bågar på lodet och då blir det heller inga megagösar. Jag har också konstaterat att sånna här dagar när det är svårt att hitta bra ekon så hjälper structurescan till något enormt. Efter ett gäng juniorer så dyker ett fint streck upp på skärmen och jag svänger direkt och hittar fisken, släpper jiggen och fisken tar. 4 kg vägde denna och det kändes skönt efter juniorrallyt.
Jag forsätter söka efter drömekot men istället börjar jag släppa på småfisk och juniorrallyt är igång igen=)
Men rätt som det är så kommer det ett fint streck till på skärmen och återigen träffar jag fisken med hjälp av structurescan, fisken tar stenhårt och bjuder på grym fajt trots sin ringa vikt på drygt 5,1- 5,2kg (svårt att väga pga vågor).
Efter denna fisken så började det blåsa upp ganska mycket så det var svårt att stanna på fisken. Med detta passet kan jag summera att jag ännu en gång lärt mig lite nytt, och kommer troligtvis lära mig ännu mer när jag kör nästa tur.
Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar