tisdag 25 september 2012

Fisket i söndags

Jag ställde klockan riktigt tidigt eftersom jag hade en bit att åka denna dagen. Mötte upp Daniel som skulle hänga med och testa på lite pelagiskt vertikalfiske. 
Väl framme vid sjön så hade det inte hunnit ljusna när vi rampat, så man kunde ta det lugnt och sansat och en extra koll på sjökortet innan vi började leta efter dom fina bågarna.
Vi började jakten och letandet och visste att det skulle bli trögt med tanke på lufttrycket. När vi hade kört några timmar och inte hittat ett enda eko så började vi fundera!!???
Men framåt middag dyker dagens första eko upp så jag släpper ner jiggen i ett rasande tempo för att inte missa detta ekot. Så fort jag stannar jiggen så går fisken upp och biter stenhårt. 
Fisken trycker på och jag börjar fundera på storgösen? men väl i håven så var det lite besvikelse då den inte har vikten som jag önskat.
Tyvär så hittade vi inget mer vetttigt denna dagen men sjön är helt klart intressant så vi kommer åka dit igen! 
Nu inväntar vi helgen för mer fiske!
/Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar