söndag 26 augusti 2012

Tröga gösar

Då har det blivit 2 dagar till i jakten på storgösen. Dag 1 körde jag i ett område som jag varit i förut, men det var nästan lögn att hitta några ekon trots hjälpen av structurescan. Ett enda vettigt eko hittade jag denna dagen, men såklart var den riktigt trög och gick tillslut ner till botten. Det blev några jr som tröst iallfall!

Dag 2 satsade jag på ett nytt område som verkade intressant. Väl på plats så blev det spännade ganska direkt, fina bågar byggdes upp på lodet och gösarna gick upp och inspekterade jiggarna men vägrade bita.
Fick någon mindre fisk på morgon men dom stora var tröga!
Framåt middag så fick jag ett monstereko på lodet och släppte ner jiggen i tokfart! Väl nere så trixade jag lite innan det blir slaklina och mothugg sätts in. Fisken gör en rusning ner mot botten i illfart och sen släpper den! Det är ju självaste f*an att det ska vara så svårt att driva in krokarna i dom stora gösarna.
Nästa gång blir det dubbelmothugg!=)
Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar