söndag 9 februari 2014

Årets första gös, PB!

Enligt väderprognosen så skulle det bli en tuff dag med regn och snö hela dagen tillsammans med 10-12m/s men trots detta bestämde jag och frallan oss för att åka ut och köra.
Vi satt bakom mitt vindskydd och snackade om hur dåliga förutsättningar det var denna dag och under hela förmiddagen hände inte något spännande. 
Efter lite mat i magen så plingar det till ordentligt och mitt närmsta spö flaggar. Jag går fram och sätter in ett hårt mothugg och känner att det är en riktigt bra fisk som tagit mörten. 
Efter en ganska odramatisk fajt så ser vi gösen under blankisen och knäna börjar skaka på mig. Jag säkrar fisken och Niklas som är ute och hälsar på plockar fram våg och påse där vikten faställs till 7540g 
Frallan knäpper ett par snabba bilder innan fisken simmar hem till sitt rätta element igen. 
Glädjen är total och efter ett samtal så ligger champangen på kylning tills jag kommer hem=)
Årets första gös blev alltså ett nytt is pb.
                                                                     7540g

6 kommentarer:

  1. Stort Grattis!! Grymt fin fisk!

    SvaraRadera
  2. Stort grattis Åsberg, Hoppas skumpan smakade, är dock inte orolig för det för en pb skumpa smakar alltid bra :)

    SvaraRadera
  3. Det ska vara lågtryck när storgösen är på jakt, det har jag läst i tidningen Land.

    SvaraRadera
  4. Grattis det var en grymt fin firre.
    Team thelin

    SvaraRadera
  5. Tack ska ni ha!
    Frallan: Skumpan smakade så bra att det nästan var tungt i huvudet att komma ut på isen dagen efter=)
    Bosse på mossen: lågtryck är glödhett!!!=)

    SvaraRadera