måndag 9 september 2013

Gullmarsfjorden

I helgen har jag varit iväg på ett för mig helt nytt fiske, men Henke som bjöd med mig (och min båt=)) hade koll på fiskarna.
Vi drog till Gullmarsfjorden för att fiska Gylta i 2 dagar. Vi fiskade på platser där Henke kört innan och vissa platser gav helt ok resultat.
Första dagen var vädret helt grymt, Strålande sol runt 25 grader varmt och obefintlig vind, vilket gjorde det lätt för i-piloten att hålla oss på plats.
Dagens största fiskar blev Blågylta: 570g 37cm  (Henke) tätt följd av några mellan 500-520g.
Berggylta: 950g och 900g blev topparna.


Dag två började lite segare men efter någon timma hittar vi ett par fina gyltor igen. Dock så var det berggyltan som var i farten och blågyltan höll sig i bakrunden.
Jag lyckades med dom 2 största som vägde 1020g och 1180g och blev dom största denna helg.

Grym natur att fiska i!

Fiskarna är inte stora men anpassar man utrustningen som vi gjorde (vertikaprylar) så blir det jäkligt roliga fajter, Man får hålla hårt i spöet för att dom inte ska gå fast i sten.
En bonus är också att det kan bli många andra arter som väljer att bita. Så var det även dessa dagar och efter helgen sumerar vi 11 olika arter.
En trevlig helg helt enkelt!

Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar