onsdag 29 maj 2013

Segt fiske och servicedags

Jag var ute och och fiskade en blåsig dag för att se om gösen var på gång när det blåser lite mer.
Omgående hittade jag fina ekon och landade först en fisk runt 3.5- 4kg för att bara en liten stund senare hitta ett riktigt bra eko. Jiggen åker ner fort och fisken tvekar på några jiggar men tredje jiggen stiger fisken och stöter till jiggen men fisken fastnar inte men står fortfarande kvar så jag korrigerar båten lite innan jag ligger perfekt och då smäller det ordentligt och fisken går tungt neråt med kraftiga knyckar, innan den släpper............Jaja bit ihop och kom igen. Tyvär hittade jag inte en vettig fisk till under dagen så den får vi ta nästa gång.
På måndag åker båten in för lite service. Så i helgen kommer jag att testa lite trolling efter gösen för att se hur båten beter sig då.
/Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar