onsdag 22 maj 2013

Några dagar på sjön

Jag har nu testat min båt under två dagar genom att söka gös i frivattnet, känns helt perfekt nu när man ska köra in motorn.
Första dagen var väldigt fin under dom första timmarna för att senare på dagen blåsa upp ordentligt. Ett bra test för båten helt enkelt.
Komforten i båten är väldigt bra, jag sitter kanon, har fin överblick på lodet och rorkulten ligger klockrent i handen när jag åker och letar. Detta är väldigt viktigt då det sliter en del på kroppen när man åker och letar.

Andra dagen växlade vädret från regn till sol och tvärtom. Fisken verkade triggas av detta och väldigt mycket stor fisk visade sig under givaren men jag lyckades inte få dom bättre att bita...
Någon storgös blev det inte men några stycken upp till knappa 4 kg var uppe och vände.
Tyvär har jag inte fått på så mycket utrustning ännu men har prioriterat vertikaldelen och fått på fäste och givare på sidan och ett av loden.
Lite annat som kommit på är 6 st scotty strike spöhållare, Minn kota traxxis 55lb, ekolodsgivare bak på akterspegeln och structurescan-modulen är monterad.
Jag ska försöka ta lite bilder när jag får lite tid över och utrustningen börjar falla på plats.
Bifogar några bilder på min båt som är tagna av westgear innan jag började montera utrustning.
/Skitfiske



2 kommentarer: