söndag 11 november 2012

Sega höstgösar

Körde en kortsväng efter gösen häromdagen när vindarna äntligen var OK!
Redan på morgonen var det många fina bågar som visade sig, men dom stod och titta helt fastfrusna...
Någon timme senare så hittar jag ett eko som reagerar på jiggen direkt men fisken tar inte utan sjunker ner en meter för att stanna där, så jag vevade upp och skickade ner nästa jigg och då tog det inte många sekunder innan fisken stiger upp och tar. Skönt att det finns några huggvilliga iallfall, fisken vägde inte mer än ca 3kg men är ändå nöjd att någon tar.
Jag nötte vidare och fiskade på fler bågar men dom flesta var sega...Men efter en stund ser jag en bra båge på ca 6 meter, träffade fisken perfekt och efter ca 5 sekunder så stiger den och tar jiggen. Efter en ganska odramatisk drill så landar jag en höstgös på 5660g vilket vart väldigt skönt efter dom sega passen jag haft.
Fler fiskar visade sig efter denna men jag lyckades inte lura någon mer till hugg.
Trollingbåten har nu varit inne på service så den är redo inför vinterns bravader på vättern och kanske simris. 
Ha d fint! /Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar