söndag 19 augusti 2012

2 Dagar gösfiske

Har nu varit ute i 2 dagar och fiskat efter den stora gösen. Förhållanden var riktigt fina och jag trodde att fisket skulle bli riktigt hett. Och det började bra, första fisken jag släppte på tog direkt men ingen storlek att skryta med...Bara en lite stund senare så blir det ännu en Jr.
    Efter detta så blir allt toktrögt! Hittade inte ett enda bra eko på ca 4 timmar så tålamodet höll på att gå i botten...men då dyker en riktigt fin båge upp på lodet, jiggen åker ner och efter lite trixande så biter fisken och ett tvärstumt mothugg sätts in och 2 sekunder senare släpper fisken...jaja det var väl inte min dag helt enkelt. Nötte några timmar till, men utan att hitta ett enda eko! Fisken har nog tagit semester och dragit iväg eller något=)
Dagen efter fanns en reservplan med i tankarna, ute på sjön vid 06 och började leta, men dagen började precis som första dagen slutade, helt utan framgång.
Körde ett par timmar för att sen byta plats och testa ett annat område. Det visade sig vara helt rätt beslut, Hittade ekon direkt när jag började köra så det behövdes inte mycket letande innan jag hade 2 gösar som var uppe och vände...3.5kg och en 4:a....Skönt att det fanns någon fisk som inte dragit på semester iallfall!
Hittade några riktigt bra bågar men lyckades inte lura dom till hugg så dom spar jag till nästa pass!
Jag avslutade dagen med att ta en bonusgädda på runt 5kg som bjöd upp till ordentligt fajt!
När man är ute 2 dagar med så extremt lite ekon så sätts verkligen tålamodet på prov ordentligt, det gäller att vara skärpt hela tiden, för rätt som det är dyker den fina bågen upp!
En sak har jag konstaterat. Mitt tålamod är det inget fel på!
Skitfiske!                                                        


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar