måndag 27 februari 2012

2 dagar gösfiske

Jahopp då sitter man lagom sleten i soffan efter 2 dagar till på sjön. Har nu fiskat gös i två dagar med förhoppningar på en stor rackare.

Söndagens fiske så hade jag ute spöna vid halv 8 efter lite sovmorgon. Började direkt att hugga med både enkel och dubbelhugg. Men som vanligt så spottade gösen lite titt som tätt men landade även 7 st gösar under dagen, den största låg runt 3 kg.
Någon timma efter att jag fått ut spöna så kom offe ut för att köra in i mörkret. Han hade tyvär lite otur så han landade enbart en gädda under dagen.
Denna dagen var solen på topp men nordvästvind och 7-8 m/s gör det ganska ruggigt.

Hem och packa om inför måndagens fiske. Jag skulle möta upp Frallan och Niklas kl 06,00 för att testa ett nytt ställe som kändes ganska hett.
Vi fick ut grejjorna i tid och första hugget kom ganska direkt på ett av mina spön. Lyckades landa en kort och tjock hongös på ca 3 kg.
Under förmiddagen fortsatte det att hugga ordentligt och vi landade 14-15 gösar fram tills middag. Tyvär ingen riktig toppfisk men den största på ca 3.5kg.
Under eftermiddagen blev fisket ganska segt. Gösarna stod antingen och höll mörten eller så spottade dom.
Men en kanondag antalsmässigt blev det allt.

Isarna börjar nu bli ganska risiga, och troligen var detta mitt sista ispass men man ska aldrig säga aldrig=)
Näst nästa helg blir det trolling på vättern! ska bli trevligt med lite båtåka.

/Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar