tisdag 6 mars 2012

Mitt sista ismete...

Denna helgen som var skulle jag inte fiskat hade jag lovat...Men hur gick det med den saken????
Lördagen gick jag runt hemma och var så förbannat fiskesugen....Snackar lite med polarna som sitter ute på sjön i strålande sol och i stort sätt vindstilla.
Som tur var så höll gösen sig lugn och fisket var inte på topp. Annars hade jag blivit tokig! Lite skadeglädje få man allt ha...=)
På lördag eftermiddag inledes förhandlingar med min underbara sambo. Och till min förvåning så fick jag lov!
Så allt riggades iordning, tid och plats bestämdes.
Kl 06 på söndagen så mötte jag upp polarna vid sjön. Vi hade ett par minusgrader och snålblåst vilket gjorde det lite småruggit. Som tur var så fanns det ett stor vindskydd med som åkte upp och gjorde närvaron mycket mysigare.
Fisket var verkligen inte på topp. Endast 7 gösar upp men inget av storlek denna dagen heller.
Detta var mitt sista ismete för säsongen då nu båten ska rustas för att åka upp till vättern på lördag och köra Grand slam ihop med Henke. Hoppas på fina vindar och stora laxar!
Rapport kommer!
/Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar