fredag 17 februari 2012

Göspass med vårkänslor!

Idag blev det en för mig kort tur, medans frallan och Bergdahl nötte på in i mörkret. Vi hade underbart väder hela dagen. Vindstilla sol och mycket fäll!
Fällen kom titt som tätt men tyvär var kalibern på fisken lite för dålig. Men vid 13-snåret så får jag ett fäll som svarar lite i mothugget. Och upp kommer en kanonfin gös på 4440g vilket är den största gösen iår hittills för min del.

En stund senare efter några koppar kaffe och ett stort intag av sol så var det frallan som fick på en finare fisk som landades och vägdes till 3940g innan den gick tillbaka igen.
Vi kunde summera 12-15 fiskar så länge jag var med. Vet att det landades fler när jag åkt hem.
Tack grabbar för en underbar dag i solen!
/Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar