söndag 30 januari 2011

Summering

Vädret gick inte klaga på idag, precis under nollan helt vindstilla och klarblå himmel.
Fisket var också ganska hyfsatt. Fällen kom titt som tätt, började med 2 snabba gösar på morgonen för att sedan kontra med en lång och slank gädda på 6kg.
Efter detta blev jag lite inaktiv pga det fina vädret, satte mig ner i stolen och luta mig tillbaka och lyckades somna=) men vaknade ganska snart av ett nytt pling från ålabjällran.
Gösarna gick och tuggade mina mörtar under hela dagen, men ville inte bita i ordentligt så det resulterade i att jag drog ur mörten ur käften på dom vid mothugget. Hade ett 15-tal fäll men bara tre gösar och en gädda upp tyvär.
Hoppas att man får uppleva fler fina dagar som denna.
Nästa gång tar jag dem!
/Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar