måndag 24 januari 2011

summering av gårdagen

Jag och Leif blev upplockade av frallan hemma hos mig vid 5-tiden på morgonen för att köra ca 15mil till dom stora gäddorna. Jag och frallan körde ismete och leif pimplade.
Gick ca en timma innan första fället kom på ett av mina spön, när jag väl var framme så blev jag förvånad över hur mycket lina som hade försvunnit. Satte in ett hårt mothugg och fisken var fast, gäddan var grymt stark för sin storlek. Väl uppe visade det sig att fisken vägde mellan 3.5-4kg , men under drillen trodde jag att det var en 6:a eller 7:a. I denna sjön är dom brutala i fajtern har jag förstått.
Jag hade turen att få 2 fäll till under dagen och landade en på 4kg och en på 4.4kg, ingen bra topp, men med tanke på hur brutala gäddorna är i sjön så var glädjen på topp iallfall.
Två killar satt jämte oss och även dom hade några fäll och lyckades landa en fin gädda på 5180g.
Leif sprang runt hela sjön för att hitta dom randiga krigarna. Inte lätt när det är en helt ny sjö, men ändå fick han ihop ett fint gäng abborrar.
Kan redan nu säga att jag snart är tillbaka på denna "sjuka" sjön.
tack för igår!
/Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar