måndag 15 december 2014

Formsvacka

För ett tag sedan visade smhi att det skulle bli 2 lite lugnare dagar och jag bestämde mig då för att köra efter gösen.
Första dagen var det mulet och regnigt hela dagen så någon förhoppning om storgösta fanns inte riktigt. Jag får några fiskar under dagen men ingen vettig.
Andra dagen var det betydligt bättre förutsättningar. Solen skulle visa sig och det brukar vara ett bra tecken.
Det tar inte mer än någon timma innan jag hittar ett område med fina ekon.
När ett riktigt fint eko visar sig så åker jiggen ner, gösen står som fastfrusen en bra stund innan den sakta stiger och nyper till jiggen försiktigt. Stenhårt mothugg men inget svar.
Jiggen kommer upp och är ihopknycklad till en boll.
Några svärord senare åker jag vidare och fortsätter letandet.
Det går inte lång tid innan ett nytt "as" dyker upp på skärmen. Slimen åker ner igen och exakt samma senario som innan. Fisken står till en början still och stiger sedan sakta och nyper försiktigt, men återigen tomt i mothugget.
Flytet är verkligen inte på min sida.
Det är bara att bita ihop och komma igen nästa pass.

Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar