söndag 27 januari 2013

Gäddjakt och konstig lake!?

Ny vecka och nya fiskepass har hunnits med. Första dagen körde jag gädda på en ny plats som jag tror kommer bli väldigt het om några veckor/månader när solen värmer lite mer.
Denna gången var dom inte i stöten, endast en liten gädda landades men som sagt så tror jag på det om några veckor.

Dagen efter så träffade jag upp ett par kompisar på en sjö för att fiska lake. Vi riggade ut några ismeten med blandade beten och sen åkte pimpelspöet fram.
Tyvär blåste det väldigt mycket så att sitta utan skydd var ingen höjdare, däremot bakom mitt vindskydd var det betydligt trevligare. Fisket? ja hur hur gick det? En timma efter att vi fått ut allt så fäller en av mina vippor och ett snabbt mothugg sätts in, och det svarar riktigt bra för att vara lake!
Fisken går med lina ett par gånger innan den kommer upp till hålet. Tyvär så var det en väldigt konstig lake som mätte in på 102cm och 6.15kg
Fisket var väldigt trögt denna kväll men laklösa blev vi inte. En liten lake fick avsluta dagen.

/Skitfske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar