fredag 13 juli 2012

10 nya timmar efter gösen

Ja då har jag lagt 10 nya timmar på att lära mig det pelagiska vertikalfisket.
Nu börjar det arta sig något...Jag blir allt bättre och bättre på att både stanna över fisken och veta vilka fiskar jag ska skjuta på.
Fick igår 2 små gösar och en fin gös på 4,2-4.3kg som högg i spöregn så fotosession uteblev.
Senare på dagen så får jag ett bra eko och släpper ner jiggen, men det tar en stund innan fisken smäller på och bjuder på en grym fajt. Precis innan håvning så släpper jiggen och jag ser en riktigt fin gös på 5-6kg simma ner i djupet men huvudsaken nu i början är att jag klarar stanna båten och släppa på rätt ekon.
Tyvär så tappade jag en bra fisk till som jag inte fick se. Så imorgon blir det mer timmar på någon sjö, men vet inte vilken det blir...
Då ska den fina upp!!!
Skitfiske!

2 kommentarer:

  1. Nu är du fast i vertikalträsket Johan.....................men skoj är det.
    Vi höres...

    SvaraRadera