söndag 22 januari 2012

Vinterfiske

Idag tittade frallan in hos mig vid 06-tiden för att hjälpa till att packa båten innan vi skulle åka till den tänkta sjön för lite flötestrolling. Vi kom i god tid till rampen, så allt riggades lugnt och stillsamt innan ljuset steg över sjön.
Efter en lite transportsträcka så var vi framme på platsen vi skulle fiska av. Lite vind och mycket sol i början av detta pass så fisket var riktigt njutbart trots nordanvind och nollgradigt.

(Denna bild är innan solen kom)

Det tog flera timmar innan vi kom fram till att fisken stod riktigt grunt idag, men när vi väl nötte av en grund vik så gav det resultat och jag kunde landa dagens första fisk. En fin fisk men långt ifrån något monster...
Vi nötte samma plats en bra stund innan en av frallans mörtar blev nervös, ett otroligt försiktigt hugg som frallan uppmärksammde och släppte efter mycket lina innan han satte ett snyggt mothugg och landade därmed gädda nr 2, också en fin fisk men heller inget monster.
På samma plats hade jag ytterliggare ett hugg, men hade tyvär på tok för brottom så jag slet ut mörten ur munnen på gäddan. 
Vi kör en stund till med magert resultat så vi plockade upp och körde in till hamnen där en spännande upptagning av båten väntade...Vind och massa is rakt på rampen gjorde oss lite nervösa men allt gick bra och vi kunde tuffa hem utan några problem. Nästa helg hoppas jag verkligen på ismete! Tack för idag!
/Johan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar