söndag 31 augusti 2014

Mycket ekon att släppa på

Jag vaknade lite för tidigt (ca 1 timma innan klockan ringde) men eftersom jag kände mig pigg så steg jag upp av någon konstig anledning.
Runt 03.30 så var morgonkaffet klart och jag redo för att koppla på båten och åka till sjön för lite vertikalfiske.
Dom första timmarna var så klart ganska mörka men helt klart fiskbart. När klockan närmade sig halv 7 så ser jag ett fint eko som står helt still och inga problem att fiska på.
Men precis som det brukar vara på denna sjön så är det trögt och gösarna tittar inte ens på jiggarna.
Till min förvåning så går det bara några minuter så hittar jag ett nytt eko som går upp och tittar utan att hugga, jag släpper ner en ny jigg och då smäller det till i spöet, och en 3-kilos kan landas och släppas tillbaka.
      Under ca 3-timmar hittar jag många fina ekon, men gösarna står bara still utan att titta förutom när jag släpper ner en viss jigg ( westin - old gold) då får jag en omedelbar reaktion i stort sätt varje gång, men hugget uteblir. Otroligt frustrerande, men det var inget snack om vilken jigg som antingen lockade eller retade gösarna.
Såhär kunde det se ut när jag släppte ner old gold

Framåt lunch så dog det ut totalt och jag hittade inte en vettig fisk förutom någon camo. ´
Nu känns det att hösten är på intåg och fisket drar igång på allvar igen.
Skitfiske där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar