måndag 18 juli 2016

Stor bonusgädda vid vertikalfiske

Här var det ett tag sedan man skrev...för ett bra tag sedan var jag ute på en mindre gösssjö för att se om jag kunde hitta några bra fiskar.
    Det var helt tomt dom första timmarna. Men helt plötsligt dyker ett riktigt bra eko upp på skärmen, jag misstänker gädda direkt och när det smäller så har jag det bekräftat.
Bromsen är i botten men gäddan går precis som den vill, men allt går väl och jag håvar en riktigt fin sommargädda.
Den mäter 115cm och väger 11100 gram
Jag hittar bara mindre fiskar och bryter vertikalfisket för att gå över till abborre.
Sökandet börjar på kanter och friliggande grund men abborren lyser med sin frånvaro. Jag styr in båten mot några vassar och grundvatten och lägger några kast med jigg men inga napp trots att jag ser jakt vid vassen. En popper åker på och det ger resultat direkt, nu hugger det i stort sett i varje kast.
Det är mindre fisk men ändå väldigt roligt.
Efter några timmars abborrefiske så bryter jag och åker hem nöjd och sönderbränd.

Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar