måndag 10 augusti 2015

Rödingfiske vertikalt

Redan förra året hade jag bestämt mig för att göra några test i Vättern efter rödingen. Men vädret satte stopp för mina inplanerade turer.
Iår var det äntligen dags, vädret var ok så jag och Henke drog upp i min båt och sjösatte vid 0630.
    Taggade till tusen så drog vi iväg ut på Vätterns vidder och började leta röding.
Till en början hittade vi några enstaka rödingar men de var svåra att locka till hugg.

 Efter lunchen släppte dock fisket lite och några rödingar högg stenhårt på våra grejjor. Fiskarna tryckte på bra och rusade åt alla håll och kanter.
Senare på kvällen så bröt vi och kunde då summera  5 Rödingar och 2 nöjda vertikalfiskare=)

Det har blivit en tur till efter men då var det extremt svårt i hård vind. Men jag lyckades lura en röding och tappade en efter tokrusning ner mot djupet.


Detta är ett fisket som är beroende så fler turer blir det helt klart!
Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar