måndag 11 augusti 2014

Semestern är över

Det var nu ett bra tag sedan som jag skrev något på denna sidan. Det varma vädret som varit under de senaste månaderna har gjort att det blivit väldigt mycket bad och utflykter med familjen och då har fisket blivit lidande.
      Men jag har hunnit med några pass efter lite olika arter. Första semesterveckan blev det några halvdagar efter gösen och även ett spinnpass efter gäddan, några 4-kilos gösar blev topparna den veckan.
Kommande vecka var det ett ålpass inplanerat på ett ställe som vi trodde stenhårt på. Sagt och gjort så tog vi båten ut och riggade upp spöna. Under tiden passade vi på att meta lite löja tills dom heta timmarna skulle komma.
Vi satt kvar till 10-tiden dagen efter med ett klent resultat. Ett ordentligt run som tyvär gick när jag lyfte spöet.
Sedan dröjde det ett tag innan det blev ett nytt pass efter gösen igen men detta fick avbrytas efter någon timma pga sjukdom.
Förra veckan planerade jag och frallan in ett trollingpass efter gösen. Smhi hade lovat fina vindar och uppehåll hela dagen. Väl vid rampen 03.30 så friskade det i ordentligt och vi drog ett gäng väl valde ord riktade mot smhi.
Men fisket gick helt ok trots blåst och ösregn. Vi landade 22-23 gösar tyvär utan någon toppfisk.
Dagen efter så körde jag vertikalfiske igen. Det dröjde inte länge innan jag hittar ett eko som jag släpper på och fisken tar ganska omgående, gösen krigar på bra och snart bryter en 4-kilos ytan innan den får friheten åter. Efter denna fisken tar det ca 4 timmar innan jag hittar någon fisk värt att släppa på. Och jag kan efter dagen summera 2 st gösar runt 4 kilo och en runt 2.5 kg.
Hoppas att alla haft en bra semester!
Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar