söndag 23 mars 2014

Gösfiske

Klockan var ställd på 0500 men när det ska fiskas dagen efter så har jag svårt att sova. När klockan var 02.30 så vaknade jag av ett jäkla fiskesug.
Jag snurrade några varv utan att lyckas somna om. Så steg jag upp och drog igång kaffebryggaren.
    Eftersom det inte ljusnar förens halv 6-tiden så fick det bli ett gäng kaffekoppar framför datorn och alla fiskeforum.
Båten åkte i sjön vid halv 6 och fisket startade jag efter ett par minuter. Under dagen skulle det blåsa upp ordentligt så jag var glad att jag var i tid.
   Jag blev positivt överaskad när jag hittade flera fina ekon att släppa på. Gösarna gick upp och inspekterade mina jiggar flera gånger men huggen uteblev till en början.
Några timmar gick och flera stora ekon visade sig och inspekterade fast nu gick dom upp och bet otroligt försiktigt i stjärten på jiggarna.
Någon mindre fisk tog dock ordentligt medans dom stora fina bara puttade eller naffsade i jiggen.
    På eftermiddagen var det halv storm och jag bytte till ett område där jag låg mer i lä. Men fisken hade valt att gå åt sidan och fler ekon hittade jag tyvär inte.
Det var riktigt skönt att hålla i vertikalpinnarna igen och nu kan det bara gå bättre.

Skitfiske!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar