lördag 28 december 2013

Fina vindar och vertikalfiske

Jag hittade en dag där vindarna skulle bli toppen för lite fiske. Första tanken var att köra flötestrolling efter gäddan men samtidigt lockade en stor överviktig vintergös så istället åkte vertikalprylarna med till sjön.
Hela dagen bjöd på en jäkla dimma men ändå fiskbart. Att fisket skulle bli trögt det visste jag innan, så förväntningarna  var inte så högt ställda.
     Något ströeko här och var dök upp på skärmen men endast småfisk som valde att inte bita på jiggarna.
Trögt var det, men framåt middag lyckas jag trixa upp en  gös runt 3 kg  som hade den perfekta vinterkonditionen.
Namnet räddat! tyvär så blir det ingen mer fisk denna dagen.

Jag har hunnit med att fixa en del med alumacraften samt att jag plockade av den från trailern och lastade upp min lilla plasteka och körde den på vinterförvaring.
Skönt med lite ledig ibland så man hinner med alla måsten.
Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar