onsdag 23 oktober 2013

Gösjakt med 9 kg i topp

Det var ett tag sedan jag kom ut på vertikalfiske, men i helgen var det äntligen dags igen.
När jag kollade prognosen för dagen så skulle det bli regn och 3-4 grader varmt men helt okej vindar.
       När kaffebryggaren stod på så tittade jag ut och såg att det fullkomligt öste ner regn.
Bestämd som jag är så packade jag allt och begav mig till sjön. Att använda bra kläder en sån här dag är A&O men att skydda händerna vi regn och kyla är värre när man inte kan ha stora sköna handskar på sig.
Något som däremot värmde ordentligt var dom fina ekon som visade sig på skärmen. Morgonen blev ganska hektisk då det var mycket fisk att släppa på.
    Gösen var extremt trög och reaktionerna på dom olika jiggarna var helt obefintlig. Jag lyckades dock lura några mindre innan ett riktigt bra eko visade sig.
Jag släppte ner en 20cm westin twin teez i färgen "Slime". Efter lite trixande så stiger den sakta och smäller
på stenhårt.
Efter första rusningen så misstänker jag att det är en camo som tagit jiggen. Och väl i håven så är det en fin gädda på 9kg som tagit jiggen.
    Fisket dör ut totalt och jag hittar ingen mer fisk att släppa på. Händerna var som istappar så jag valde att bryta då regnet hade öst ner i 6 timmar.
Väskan fick sig ett regnskydd i form av vågsäcken.
Hoppas på lite bättre väder under nästa pass.
Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar