måndag 26 augusti 2013

En liten ljusglimt i gösjakten

Sakta men säkert så sjunker vattentempen i våra sjöar och det verkar som att det är positivt när det gäller att köra prickskytte.
Jag kom ut tidigt på sjön och blev förvånad när jag genast kunde hitta fina ekon där reaktioner inte lät vänta på sig. Den första fisken som tog  jiggen var av fel sort runt 6 pannor...Det dröjde inte länge innan jag hittar ett monstereko som kommer upp och biter jiggen i stjärten utan att fastna. Några svordomar senare så hade jag ett par fiskar som fått synat vattenytan där alla bitit väldigt försiktigt och alla var krokade längst ut i munnen.
    Ännu ett bra eko lokaliserades och krokades. Äntligen en bättre fisk har tagit jiggen men vad händer!? jo precis när den bryter ytan så släpper kroken och en grann gös runt 6- 6.5kg simma ner mot djupet igen.
Sökandet fortsatte och en glad fiskare fick släppa jiggen flera gånger denna dag till skillnad mot sista tiden då man fått släppa jiggen ett par gånger om dagen...

Jag hade ett par toppfiskar runt 4- 4,5 kg denna dag och då även en grann fisk som tyvär släppte.
Nu känns det bra igen efter en tids riktigt segt fiske...Jag ser ljuset i tunneln!

Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar