lördag 20 juli 2013

Dåligt med fiske

Då har snart 2 veckor gått av semestern och fisket har blivit ordentligt lidande pga andra trevliga aktiviteter.
Men har iallfall hunnit med 2 turer där den första var väldigt blåsig och extremt trögfiskad.
En del gösar gick upp och tittade men försvann ganska fort igen och så gjorde dom under hela passet så det berömda namnet var ett faktum!

En vecka senare så var det dags för ett litet äventyr. Till en början hittade jag några riktigt fina bågar som omedelbart gick upp och tittade men huggen uteblev. Så höll det på fram till lunch innan jag fick den första gösen som låg runt 2kg.
Några timmar senare kunde jag lura nästa fisk som låg runt 3kg och blev dagens största fisk. Jag nötte runt i området men nu visade det sig att det skulle bli en trög period innan kvällen kom. Runt 19-snåret så hittade jag en fläck där det stod ett par bra ekon men även mycket smått. Gösarna hade ett beteende som var lite mer agressivt och högg nu också på jiggen, ett par små synade ytan innan jag hittade ett riktigt bra eko som till slut stiger och hugger stenhårt, den tynger till ordentligt när mothugget sätts in. Tyvär så har jag inte lyckats  dra in krokarna så fisken öpnnar munnen och jiggen släpper...Surt sa räven,,,,
Det blev ingen mer fisk men några erfarenheter rikare blev man allt!

Vindarna har inte varit allt för snälla den sista tiden, men nu hoppas jag på en förändring så fisket kan dra igång!

Trevlig semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar