söndag 17 mars 2013

Ismete och laxtrolling

Jag har fortfarande inte fått till fisket riktigt, många bompass blir det när man jagar storgös men en vacker dag lönar det sig! Nöta är det som gäller, sen kommer resultaten.
Efter 2 pass till på isen så körde jag igår tillsammans med Magnus och Tobias en runda ner till simrishamn för att trolla silver.
Hamnen var full med is när vi kom fram, men örnviken fixade biffen och tog oss ut till dom heta positionerna.
Vi körde på i ett område med väldigt mycket bete och fina laxbågar på lodet, men utan resultat. Fisken var inte på hugget ordentligt.
Men framåt lunch får vi första kontakten via ett 5 hugg på riggarna. Alla laxarna utom en spelade vårat spel och snart hade vi landat 4 laxar mellan ca 3-6 kg och vi var nu på banan igen.

Vi riggade om och snurrade över punkten ett par varv utan resultat. Testar att byta område några timmar men helt dött.
Dagen var till en början superfin till att senare bli lite stökigare på eftermiddagen.
         Jag har hunnit med att fila och byta krok på många av mina skedar inför vårens fiske. Kör nu enbart med enkelkrok och har hittills inte tappat en fisk på dessa krokar. Det blir också väldigt smidigt att kroka loss laxarna.