tisdag 19 juni 2012

Flötestrolling i arla morgonstund...

I söndags ringde klockan vid 02. Slog på knappen till kaffebryggaren för att sen göra misstaget att titta ut...spöregn!!! Tänkte att regnet säker avtar innan jag fått i mig kaffet och frukosten. Men icke...Jag körde iallfall ut mot "reservsjön" som vi kallar den för, perfekt när det ska blåsa lite för mycket.
Precis när jag hoppar ut bilen vid sjön så slutar regnandet och molnen försvinner så istället för en blöt dag så blev det en kanondag med sol och lagom vind...ja ibland blir det faktiskt bra.
Och nu då till fisket...:) började att fiska ut över stora ljup, men efter en stunds nötande så väljer jag att gå in lite grundare och då kommer betesfisken som jag letat efter. Mörtarna simmade mellan 1-3 meter under paravanerna över ca 8-9 meters ljup, baitrunnern började ljuda ganska omgående och dagens första snipa kunde landas.
Fisket fortsatte bra innan det avtod och istället började gäddorna gå upp och klippa mina paravaner! Så in med allt och släppte ut mörtarna precis under ytan, då kom gäddorna igång igen denna gången väldigt ytligt.
7 gäddor blev det till antalet och några missade. Tyvär var det inga stora grisar, toppfisken var på blygsamma 4.7kg. Ett härligt och efterlängtat pass var det iallafall.
Kanske att jag klämmer in ett pass i midsommarhelgen på något roligt vatten.
Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar