torsdag 5 april 2012

En fisk räcker!

Idag stod det flötestrolling på schemat. Vinden skulle var lugn på förmiddagen för att sen blåsa upp ordentligt, så jag passade på att vara ute i god tid trots dom kalla nätterna som garanterat har gjort gäddan mer inaktiv.
Det började precis som jag trott, segt...Men efter några timmar när solen legat på så väljer jag att glida in i en grundvik med ett djup på 1.5-2 meter.
Jag kör några varv och njuter av tillvaron i det fina vädret. Men till min förvåning så försvann en av paravanerna!? Fisk? Botten??
Satte in ett stenhårt mothugg och fisken svarade med en brutalrusning...Härligt! antingen felkrokad eller en bra fisk tänkte jag. Några minuter senare låg en kort men superfet gädda i håven, Vågen tyngdes ner till 10650g!! Så jävla skönt! äntligen lite resultat.
Detta var det mitt enda hugg för dagen så snittet blev kanon!
Nu är det påsk med mycket aktiviteter på schemat så vi får se om det blir mer fiske eller inte.
Skitfiske på er som ska ut!
/Johan

2 kommentarer: