måndag 20 juni 2011

Segt igen!

Jag kom iväg ganska sen igårkväll eftersom sambon jobbade. Fick iallfall i båten vi 20-tiden och visste då att det hade varit väldigt trögt timmarna innan, så jag hoppades på någon huggperiod lite senare.
Kl 22 så hade jag första hugget och jag landade och retunerade snabbt en gös på 2-2,5kg
Sen gick det ca 1 timma innan det började knarra i en rulle, gäddvarning tänkte jag. Men upp kom en pigg och glad gös på 4+ som snabbt fick simma tillbaka!
Jag körde på fram till halv 2 tiden men inte ett pet på prylarna efter 4+ gösen...
Dioderna som jag monterar på paravanerna vid behov har jag nu testat några gånger och måste säga att jag e grymt nöjd att kunna se paravanerna i mörkret.
Nu blir det jobb och midsommarfirande. Därmed en liten paus från fisket, men är snart tillbaka på sjön igen!
/Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar