söndag 27 februari 2011

summa sumarum!

Då var man hemkommen efter dagens grispass! Hade ute alla spön vid halv
7 precis när det började ljusna alltså.
Hann inte mer än att sätta mig ner innan första flagget kom.Stck fram och gjorde mothugg men som vanligt är gösen försiktig, mörten var ordentligt tilltyglad så en ny fick hoppa på ownerkrokarna och ner i plurret igen.
Trampade tillbaka till stolen, men denna gången hann jag inte ens sätta mig innan det var dags för ett dubbelhugg där jag lyckades landa båda, en gös och en gädda, snabbt tillbaka med dom och jag lullade bort mot stolen igen.
Denna gången hann jag med att ta en kopp kaffe innan det var dags för trippelhugg där jag bara lyckades landa en av dom som var en lite gös. Efter detta så tvärdog fisket några timmar.
Men till slut började det hugga igen. Tckte att huggen var märkliga men förstod gnska snart att det var abborre som ville ha mina mörtar. Hade uppe några vid iskanten men mörtarna var på tok för stora, så dom hängde i stjärten på mörten=) alltså ingen som var krokad, men ändå skulle dom med upp.
Blev även två göshugg till där jag fick känna en av dom som var av bättre kaliber men den slet sig lite innan iskanten tyvär.
Fisket var godkänt men inte mer! Hoppas på ett nytt pass snart.
/Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar