fredag 19 november 2010

jahapp

ja då har man kört ett pass efter gäddan igen....trotsade vädret för att jag ville prova de nya pulkorna från yms fiske, började med att testa lite olika draglägen på pulkorna innan betena åkte i vattnet.
Dom gick som en dröm!
Körde på trots att det var nordan, snö och riktigt kallt i vattnet, tog några timmar innan först hugget kom. Och då var det med buller och bång!=) rulltjut så det stod härliga till! Trodde först att jag felkrokat en 5:a eller något i den stilen....MEN när fisken bytte riktning och satte full fart förstod jag att det var en stor fisk som tagit min 23cm westin! tröttade ut fisken en stund innan den kom till båten och jag fick se den för första gången. Började darra i hela kroppen när jag såg hur stor den var jämfört med min cummings laxhåv, Missade första håvningen....blev mer nervös....Fisken rusade ner mot botten, men kom ganska snart upp igen och ett nytt försök inleddes! när jag fick in en bit av fisken i håven så ruskar den på huvudet och wobblern släpper så fisken kan simma fri........FAAAAAN skriker jag rätt ut.
Denna fisken var runt 120cm lång och minst 10-12kg, men vetskapen om att den finns  där känns bra! nu har pulsen lagt sig lite och en ny tur är redan inplanerad!
 BRYT IHOP OCH KOM IGEN!

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Fy faaan va surt!
    Men du vet väl vad William Moberg Foulds skulle sagt lite klämkäckt?
    Det sista som överger en fiskare är hoppet. Shure....

    SvaraRadera
  3. Ja de är riktigt surt! men skam den som ger sig!!! Jag tar den igen, ÄNNU större=) haha

    SvaraRadera